PDA

View Full Version : Pinky mute while chunking?



jinsk90
01-11-2009, 09:17 AM
whats the reason why Aldrine does a pinky mute while chunking?

MisoHappy
01-11-2009, 12:33 PM
I don't think there's a particular reason. (and only one person can correct me) I guess it's kinda an impulse, like when I put an extra strum between chords.....


There's really only one person who assuredly knows

HoldinCoffee
01-11-2009, 03:25 PM
'cuz it sounds 'funky'!

Fred Miu
01-11-2009, 04:39 PM
'cuz it sounds 'funky'!

i think its because he likes the "UMPHness"

HoldinCoffee
01-11-2009, 04:57 PM
i think its because he likes the "UMPHness"

Aldrine's pinkied mute UMPHness is unmatched in terms of chunk-funk.

Fred Miu
01-11-2009, 05:12 PM
^^ haha very true this is.

MisoHappy
01-11-2009, 05:18 PM
very true .it's not OOMPHness, though? instead of UMPHness?

(OMG GRAMMAR FREAK ALERT!)

Rock-A-Hula
01-11-2009, 06:34 PM
very true .it's not OOMPHness, though? instead of UMPHness?

(OMG GRAMMAR FREAK ALERT!)

Whaaaaa???
http://img513.imageshack.us/img513/9398/oompaloompayn0.png (http://imageshack.us)

I was always taught that it's OOMPAness?! (But that's just me...) :)

MisoHappy
01-11-2009, 06:52 PM
Whaaaaa???
http://img513.imageshack.us/img513/9398/oompaloompayn0.png (http://imageshack.us)

I was always taught that it's OOMPAness?! (But that's just me...) :)

OOMPA as in oompa-loompa? LMAO


Or was that a typo!?

Rock-A-Hula
01-11-2009, 07:11 PM
...Or was that a typo!?

http://img237.imageshack.us/img237/6051/emogrinnojq6.gif

Link
01-11-2009, 11:19 PM
I do it too (not to compare myself to Aldrine by any means). In fact, I see a ton of people do it. The reason for me is that it assures a clean muted percussive sound, whereas sometimes when I chunk without it, my palm/thumb chub(lol) doesnt always catch every string and some nasty sounds happen.

HaileISela
01-12-2009, 12:22 AM
I just tried it and IMO it's a simple difference: if you chunk without the pinky mute you'll hear the chord for a moment (so it's more like a harmonic/percussive sound). while using the PM the chunk will sound just percussive (without any sounding note or chord)...

that's what I'd say.

MisoHappy
01-12-2009, 07:01 PM
http://img237.imageshack.us/img237/6051/emogrinnojq6.gif

OMG how did you do that!!!

Oh wait, never mind

http://img237.imageshack.us/img237/6051/emogrinnojq6.gif
Permission to overexert this smiley?

Rock-A-Hula
01-12-2009, 07:20 PM
...
http://img237.imageshack.us/img237/6051/emogrinnojq6.gif
Permission to overexert this smiley?

http://img241.imageshack.us/img241/3567/emogrinyesfk7.gif

MisoHappy
01-15-2009, 08:16 PM
http://img241.imageshack.us/img241/3567/emogrinyesfk7.gif

HAHAHAHAHA!!! Imma gonna use that one too

\m/^^\m/ rockstar

Enlight
01-30-2009, 04:34 PM
i've just experimented with both types and i've noticed the chunk with the pinky mute is a bit deeper in sound so its a little more bassy. also when i do a normal one the sound is slightly more separated but its kinda hard to notice unless you're really paying close attention.