PDA

View Full Version : Uke Lesson 4 - Is There A Place



rayan
04-01-2008, 12:29 AM
Uke Lesson 4 was just released on the main site. No April Fools joke for this one!

http://ukuleleunderground.com/2008/04/01/ukulele-lesson-4-is-there-a-place/

As always, comments, feedback, and your own videos go here in this thread.

elemenohpee
04-01-2008, 04:50 AM
yay! :)
gives me something to do today

drubin
04-01-2008, 04:53 AM
:D Superb lesson guys, really fantastic! Thank you.

Fred Miu
04-01-2008, 04:56 AM
great lesson, now i can make fun of my friend and tell him i learned it before he did haha.

its awesome to have danyo cummings on an episode too.

*edit*
WHOA! did Danyo say he wanted to meet me?!

dafamcallsmebj
04-01-2008, 05:04 AM
DENG!!
Aldrine is playin injured!!!
hahha
good lesson!!

Aldrine Guerrero
04-01-2008, 05:25 AM
hahaha this episode was so much fun to make! We had like... half an hour more worth of outakes that wasn't on there hahaha.

And yes... I was injured that weekend. Actually the weird thing is, that incident took a chunk off my middle finger. Now, I slightly lost feeling on the tip of that finger. No joke. If you look close enough it's actually slightly smaller than the other one. I did a small bit of it on my 5 random facts video:

http://www.youtube.com/watch?v=oHg5SJYRHA0

I accidentally slammed a desk drawer on my finger. It was broken and needed a little UMPH to close. So I held on to it and slammed it catching my finger along for the ride. I really gotta take care of myself better... I'm super clumsy. Hahahaha

Fred Miu
04-01-2008, 05:35 AM
dude that sucks, take a pic and not a LINK!

rayan
04-01-2008, 07:53 AM
Is it just me or are these some of the best out takes to date?

tripl3thr33
04-01-2008, 12:06 PM
i like those outtakes.... especially the very last one haha. thanks for the lesson guys, i've always wanted to learn aldrine's way of doing it.

Bigylittle
04-01-2008, 01:03 PM
hahaha this episode was so much fun to make! We had like... half an hour more worth of outakes that wasn't on there hahaha.

And yes... I was injured that weekend. Actually the weird thing is, that incident took a chunk off my middle finger. Now, I slightly lost feeling on the tip of that finger. No joke. If you look close enough it's actually slightly smaller than the other one. I did a small bit of it on my 5 random facts video:

http://www.youtube.com/watch?v=oHg5SJYRHA0

I accidentally slammed a desk drawer on my finger. It was broken and needed a little UMPH to close. So I held on to it and slammed it catching my finger along for the ride. I really gotta take care of myself better... I'm super clumsy. Hahahaha

Dude, twice in one day >.>

EleoCasil
04-01-2008, 01:31 PM
Uke Lesson 4 was just released on the main site. No April Fools joke for this one!

http://ukuleleunderground.com/2008/04/01/ukulele-lesson-4-is-there-a-place/

As always, comments, feedback, and your own videos go here in this thread.
This was awesome! I loved it! haha

<~/UkeDude\~>
04-01-2008, 02:23 PM
Great lesson, I love that song ^_^
But hey does anyone have the lyrics to the. . .I guess "Filipino" version that song Aldrine played back on 2/9/08 for the Ukulele Underground Live Show?

hotnanas
04-01-2008, 04:16 PM
you guys are trips! i love it!

hey thanks for the lessons, i have some new finger picking to practice...

davoomac
04-01-2008, 05:44 PM
The youtube link isn't working yet . ugh that stupid rick roll thing is still going. It hasn't been april fools here for 14 hours lol

awesome lesson guys! The outtakes were hilarious as always :D

misterlee
04-01-2008, 05:53 PM
Hahah @ Danyo incredible-hulking Aldrine's jacket

Great lesson as usual, guys.

UkuLeLesReggAe
04-01-2008, 07:51 PM
This is a mad song - it has 2 chords from that song in iamhawaii.com :D

Its mad as, i like this song :D

experimentjon
04-01-2008, 08:57 PM
My fifth rick roll in 24 hrs. Wow.

Well, the good news is that the lesson was great. Still trying to get myself to lift off the right finger at the right time. Minor brain-hand-coordination problems there...like when I click all of these rickrolls.

elemenohpee
04-02-2008, 12:23 AM
fingerpicking and singing is my kryptonite

think i'll be practicing this one for a looooooong time

degracia
04-02-2008, 02:03 PM
Lesson was dope! Made it so much easier, also.

Orlando
04-02-2008, 02:51 PM
Great lesson guys. Loved the outtakes!

Terrell
04-02-2008, 03:16 PM
aight well here's my video of learning it around 20 min. later. enjoi u guys^__^

http://www.youtube.com/watch?v=aVaf0OUcZco

Aldrine Guerrero
04-02-2008, 04:27 PM
Awesome as usual dude! Left handed aint holdin you back ya? Keep it up dude

Terrell
04-02-2008, 04:47 PM
Awesome as usual dude! Left handed aint holdin you back ya? Keep it up dude

haha thanx!^_^ ya it's not a problem for me. for some reason when i see a chord now my mind automatically flips it so i don't even think about it. haha pretty much liek second nature now. yess i can't wait to see everybody else play too for the 2nd open mic.:)

4strings707
04-03-2008, 06:09 AM
Great lesson guys.

Thanks Danyo and Aldrine for introducing this song to me. Now its one of my favorites.

Here's a vid of the picking and i also sang the first verse. Damn I'm hella dark

http://www.youtube.com/watch?v=ioIectMy23A

Fred Miu
04-03-2008, 11:51 AM
4Strings beat me since youchube was under some stuff last night

http://www.youtube.com/watch?v=x3j8Wsy75PM

Poi Dog
04-03-2008, 12:31 PM
Excellent instructional video as usual Aldrine and Danyo! Looks like you guys are getting a little more comfortable with it than previous lessons - good flow!

And nice vids 4Strings and Fred! Way to go!!

dakine2009
04-05-2008, 12:18 AM
i love you guys for making this video.
i think aldrine and danyo are two of the most talented guys ever.
i hope you guys make it big like Jack Johnson.
=D

UkuLeLesReggAe
04-07-2008, 03:17 AM
aight well here's my video of learning it around 20 min. later. enjoi u guys^__^

http://www.youtube.com/watch?v=aVaf0OUcZco

sounds really good - inspired me to get it down asap

BIGGTONE
05-19-2008, 06:16 PM
sup braddahs, great lesson and man i luv da song. just wondering how i can get a hold of the lyrics, cause i to lazy to do the rewind and listen to every word thing. so plz anyone help a braddah out aight then much alohas from the tundra.

hotnanas
05-20-2008, 04:05 AM
sup braddahs, great lesson and man i luv da song. just wondering how i can get a hold of the lyrics, cause i to lazy to do the rewind and listen to every word thing. so plz anyone help a braddah out aight then much alohas from the tundra.

Here you go. I just googled it.



VERSE ONE
What a policy?
Me turn on de Tv
Da first ting is crime beats me
What a controversy
Kathrine a breed fi boy
And now him say a dat a no fi him baby
What a piece a shame
De economy gawn down de drain
Dem say de poor one is to be blame
What a piece a sign
De yutes dem musse lose their mind
Police murder seven one time

CHORUS
But is there a plaaaace
Where i can find true love for life
Is there a tiiime
Where i can find true love that is divine
Is there a plaaace
Where i can find true love for life
Is there a place? Is there a time?
I've been lookin all of my life

VERSE TWO
So ghetto yutes jus live up
And dont you give up
I kno we can make it in life
Just be focused, Don't be obnoxious
Dats not a righteous road of life
Ghetto yutes jus live up
And don't you give up
I kno we can make it in life
Jus be focused, Don't be obnoxious
Dats not a righteous road of life

CHORUS

VERSE THREE
I see my people fightin
My people do the right ting
De almighty is watchin watchin woi
Do let dem cum a leap and sing
See my people fightin
My people do the right ting
Mind Jah lick u wid lightnin lightnin
No ideas to cum into a sin

CHORUS

REPEAT VERSE ONE

BIGGTONE
05-20-2008, 04:10 PM
thank you for the lyrics. much alohas from the biggg AK.

hotnanas
05-20-2008, 05:26 PM
thank you for the lyrics. much alohas from the biggg AK.

No problem, and just cuz I like you, I'll let your state be bigger than mine...but no one else!

DigableKid
06-22-2008, 07:35 PM
hahaha this episode was so much fun to make! We had like... half an hour more worth of outakes that wasn't on there hahaha.

And yes... I was injured that weekend. Actually the weird thing is, that incident took a chunk off my middle finger. Now, I slightly lost feeling on the tip of that finger. No joke. If you look close enough it's actually slightly smaller than the other one. I did a small bit of it on my 5 random facts video:

http://www.youtube.com/watch?v=oHg5SJYRHA0

I accidentally slammed a desk drawer on my finger. It was broken and needed a little UMPH to close. So I held on to it and slammed it catching my finger along for the ride. I really gotta take care of myself better... I'm super clumsy. Hahahaha

Imagine learning and being able to play a song on an instrument you really love...The song completely transforms and becomes real.

Thanks Aldrine, Danyo and the camera guy for hookin' it up.


One,
Dig