PDA

View Full Version : What do you get when you mix Flo rida and Dougf???



Dan Uke
08-30-2012, 10:49 AM
I hope Dougf doesn't mind but this is awesome!!

http://www.youtube.com/watch?v=dMGaslpQz28&feature=player_embedded#!

Dougf
08-30-2012, 02:22 PM
Thanks, Daniel. Yeah, I don't mind, I'm glad you liked it.

For those of you who may not be following the "seasons of the ukulele" contests, this was for Daniel's week 28, where we are supposed to cover a song from the current Billboard 100. I was thinking of putting up a warning about the suggestive lyrics, but heck, Flo Rida's version is way more suggestive.

Newportlocal
08-30-2012, 03:45 PM
Reminds me of a Calypso song I want to learn on the ukulele.
http://www.youtube.com/watch?v=i8fBrs4-hBc&feature=youtube_gdata_player

smellofstrings
08-30-2012, 04:15 PM
NICE!!! :music:

ukuloonie
08-30-2012, 05:08 PM
Smoooth and Awesome

caukulele
08-31-2012, 03:26 AM
Fun video...playful and whimsical.....

vanflynn
08-31-2012, 03:42 AM
Wonderful. That made my morning.

Finally some rap that I can relate to!

000Kanaka000
08-31-2012, 03:57 AM
This is great Rapping to an Ukelele -- fun. Am gaining more appreciation for the uke every day
and just how versatile it really is.

roxhum
08-31-2012, 04:06 AM
OMG I LOVED it!!! A rapper I can understand! Can you share the lyrics and chords on that one?

v30
08-31-2012, 04:16 AM
.......loved it !

Dougf
08-31-2012, 04:58 AM
OMG I LOVED it!!! A rapper I can understand! Can you share the lyrics and chords on that one?

chorus:
Can you play my ukulele, ukulele?
Let me know ( or "don't you know")
I'll show you how to play it and we'll take it slow
Just strum a little rhythm and the rest will flow
On my ukulele, ukulele, here we go

Just because I'm old, like your grandpappy
doesn't mean I don't like to get happy
I'm an old guy, you can be my old lady
Gonna show you how to play my ukulele
Come on babe, I know you're gonna love it
Gonna show you now the best way to strum it
Yeah we're gonna play a little duet
A sweet little tune you'll never forget

(back to chorus)

For an old guy, I'm fit as a fiddle
Hope you don't mind a little thick around the middle
I got a bad back, gotta take it kinda slow
But I'm telling you babe, that's the way to go
I like to get down, I like to get up
I like an early bird special 'cause I know what's what
It's gettin' kinda late, it's time for my nap
I pretty much had it with this old guy rap

The chords are just a repeated pattern of Am (2453) Em7(7777) Dm7 (5555) Em7(7777), with an Am7(2433) on "here we go".
The intro and break are based on Am7(12 12 12 12) Em7(7777) Fmaj7(5557) Dm7(5555) and Em7(7777)

Also, here's a link to TheOnlyUkeThatMatters' version (non-parody), which is awesome:

http://www.youtube.com/watch?v=d6_LUG3SIUo