PDA

View Full Version : bring the ringtone challenge



krabbers
02-12-2009, 12:35 PM
BRING THE RINGTONE CHALLENGE

http://www.youtube.com/watch?v=s6S1GHUyNPI

open to anyone
entries in by april 1st 2009 the one winner will be picked by me,
prize, two rather fine Cuban shakey things
you have to say "Is it? Am I? the next big ringtone?
and you have to post a response to my video on youtube
funny or as whacky as ya like , just make me laugh


good luck


responses so far

UKISOCIETY / Colin http://www.youtube.com/watch?v=sSs2vSFnTt4
Sammyboy72 http://www.youtube.com/watch?v=uRoGQry3hTo
PlasmicOblivion http://www.youtube.com/watch?v=eBi7ZDhi-74
0SkippyTheClown0 aka PROVINES http://www.youtube.com/watch?v=eJKU1toxzwA
mctmrt http://www.youtube.com/watch?v=jtg3cgNf-H8
DominicFoundTheMoon http://www.youtube.com/watch?v=UC2hCURrRQQ
BornAgainJeeper http://www.youtube.com/watch?v=3qnNT890EZI
lisaxy424 http://www.youtube.com/watch?v=CoAxsZ0hw_Q
russbuss415 http://www.youtube.com/watch?v=Z-tgpWRhKuU
kennymelodica http://www.youtube.com/watch?v=b0rHEwZftr4
baron69 http://www.youtube.com/watch?v=DkXAyVUvkLQ

MisoHappy
02-12-2009, 02:06 PM
I'm not going to enter it, cuz it's not mine, but jus a thought......
(props to Khrome)
I present to you.....Leekspin (http://www.leekspin.com)

HaileISela
02-13-2009, 12:34 AM
I'm not going to enter it, cuz it's not mine, but jus a thought......
(props to Khrome)
I present to you.....Leekspin (http://www.leekspin.com)

LOL! I can play that song on Uke. It's a traditional song from Finland and we did a cover of it in a folkmusic workshop last year...

MisoHappy
02-13-2009, 07:10 AM
LOL! I can play that song on Uke. It's a traditional song from Finland and we did a cover of it in a folkmusic workshop last year...

Are there any real words in there? It sounds like a bunch of gibberish...

Kateri
02-13-2009, 01:44 PM
Well thank's a lot. Now i'm going to have that stuck in my head all day. lol

khrome
02-13-2009, 02:01 PM
I'm not going to enter it, cuz it's not mine, but jus a thought......
(props to Khrome)
I present to you.....Leekspin (http://www.leekspin.com)

HAHAH I didn't even think of putting that on my phone. Maybe I should! And purposely take my time answering it.

bengbengchicken
02-13-2009, 02:28 PM
I'm not going to enter it, cuz it's not mine, but jus a thought......
(props to Khrome)
I present to you.....Leekspin (http://www.leekspin.com)

Hmm...

I like it :)
Lol

Catchy. Thaaanks alot <.<
x]

UkuLeLesReggAe
02-13-2009, 10:53 PM
omg... im about to put my fist through this screen

krabbers
02-14-2009, 12:34 AM
I'm not going to enter it, cuz it's not mine, but jus a thought......
(props to Khrome)
I present to you.....Leekspin (http://www.leekspin.com)

ha ha that is classic, i'm gonna speed that up and have it as a tone for sure

HaileISela
02-14-2009, 01:29 AM
Are there any real words in there? It sounds like a bunch of gibberish...

well, I would consider finnish sounds like bibberish stuff, but it has a translation:


ENGLISH TRANSLATION:

The sound of a polka drifted from my neighbor's
and set my feet a-tapping oh!
Ieva's mother had her eye on her daughter but
Ieva she managed to fool her, you know.
'Cause who's going to listen to mother saying no
when we're all busy dancing to and fro!

Ieva was smiling, the fiddle it was wailing
as people crowded round to wish her luck.
Everyone was hot but it didn't seem to bother
the handsome young man, the dashing buck.
'Cause who's going to mind a drop of sweat
when he's all busy dancing to and fro!

Ieva's mother she shut herself away
in her own quiet room to hum a hymn.
Leaving our hero to have a spot of fun
in a neighbor's house when the lights are dim.
'Cause what does it matter what the old folks say
when you're all busy dancing to and fro!

When the music stopped then the real fun began
and that's when the laddie fooled around.
When he took her home, when the dancing was over
her mother angrily waiting they found.
But I said to her, Ieva, now don't you weep
and we'll soon be dancing to and fro!

I said to her mother now stop that noise
or I won't be responsible for what I do.
If you go quietly and stay in your room
you won't get hurt while your daughter I woo.
'Cause this fine laddie is a wild sort of guy
when he's all busy dancing to and fro!

One thing I tell you is you won't trap me,
no, you won't find me an easy catch.
Travel to the east and travel to the west but
Ieva and I are going to make a match.
'Cause this fine laddie ain't the bashful sort
when he's all busy dancing to and fro

btw, the songs name is "Levan Polka" and it's famous by the finnish band Loituma

MisoHappy
02-14-2009, 02:12 PM
well, I would consider finnish sounds like bibberish stuff, but it has a translation:



btw, the songs name is "Levan Polka" and it's famous by the finnish band Loituma

Thanks!!! Just wait, I'm going to memorize it, and I'll probably regret it

BUT WAIT!!!! I just hijacked this thread! Apologies!

MisoHappy
02-14-2009, 02:14 PM
omg... im about to put my fist through this screen

Poor Orihime lolz. It didn't think it was that irritating

krabbers
02-15-2009, 11:28 PM
the ear splittingly awesome PlasmicOblivion

http://www.youtube.com/watch?v=eBi7ZDhi-74

provines
02-16-2009, 04:38 PM
All right. This isn't a funny or really whacky ring tone. I have a hard time hearing recorded music ringtones, they always sound muted or just bad. I like crisp loud ringtones. So here is a ukulele related ringtone. I play just GCEA or My Dog Has Fleas. A tune every ukulele player is familar with and then I modify the pitch up and then down and then reverse the whole clip and lay it on top of the original so you have a unique loud but all ukulele specific ring tone.

http://www.youtube.com/watch?v=SJRR1rnKvTk

krabbers
02-17-2009, 07:02 AM
you always have a tuner for your uke. brilliant idea

krabbers
02-17-2009, 12:07 PM
All right. This isn't a funny or really whacky ring tone. I have a hard time hearing recorded music ringtones, they always sound muted or just bad. I like crisp loud ringtones. So here is a ukulele related ringtone. I play just GCEA or My Dog Has Fleas. A tune every ukulele player is familar with and then I modify the pitch up and then down and then reverse the whole clip and lay it on top of the original so you have a unique loud but all ukulele specific ring tone.

http://www.youtube.com/watch?v=SJRR1rnKvTk

are you going to ener this one by linking it?

provines
02-17-2009, 02:57 PM
Here's the ringtone that I'm going to submit. It's explained in the video.

http://www.youtube.com/watch?v=eJKU1toxzwA

krabbers
02-18-2009, 01:51 AM
Here's the ringtone that I'm going to submit. It's explained in the video.

http://www.youtube.com/watch?v=eJKU1toxzwA

nice audio track with funny onscreen info

are you going to link it on youtube as a video response?

krabbers
02-18-2009, 04:00 AM
I'm not going to enter it, cuz it's not mine, but jus a thought......
(props to Khrome)
I present to you.....Leekspin (http://www.leekspin.com)

ive speeded it up and it sounds mental as a ringtone lol

UKISOCIETY
02-18-2009, 04:57 AM
I'm not going to enter it, cuz it's not mine, but jus a thought......
(props to Khrome)
I present to you.....Leekspin (http://www.leekspin.com)

Why do I love this so?????

provines
02-18-2009, 02:21 PM
We should start a new thread with a leekspin contest. Let me dig around to see if I can find something to give away.

russ_buss
02-18-2009, 02:27 PM
I'm not going to enter it, cuz it's not mine, but jus a thought......
(props to Khrome)
I present to you.....Leekspin (http://www.leekspin.com)

i just saw this link now. i was so hyptonised by it that i didn't realize it had a counter on the bottom. dumbfounded for 1:45.

provines
02-18-2009, 04:51 PM
In the spirit of this contest and the current theme of the thread....

http://www.youtube.com/watch?v=JoCfXv6dw0Y

MisoHappy
02-18-2009, 05:42 PM
We should start a new thread with a leekspin contest. Let me dig around to see if I can find something to give away.

By all means. Remember to put me under special thanks :D

mctrmt
02-20-2009, 02:50 PM
http://www.youtube.com/watch?v=jtg3cgNf-H8

ring ring!

mctrmt
02-20-2009, 02:54 PM
I'm not going to enter it, cuz it's not mine, but jus a thought......
(props to Khrome)
I present to you.....Leekspin (http://www.leekspin.com)

If I had a cellphone, and if this was its ringtone, I would let it ring.

krabbers
02-21-2009, 06:16 AM
If I had a cellphone, and if this was its ringtone, I would let it ring.

every time the phone rings you would get jumped on by loads of dogs

russ_buss
03-04-2009, 11:51 AM
here's my entry:

http://www.youtube.com/watch?v=Z-tgpWRhKuU


thanks for watching :)

XxDaAznGuyxX
03-04-2009, 12:37 PM
Im sorry for bringing up the Leekspin again, but this is freakin awesome!!!!!!!!!!!!!!
I been spinning for 2:23:43!!!!!!!
AHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!! :eek:

Ahnko Honu
03-12-2009, 11:26 PM
I'm not going to enter it, cuz it's not mine, but jus a thought......
(props to Khrome)
I present to you.....Leekspin (http://www.leekspin.com)

I'll never look at a bunch of leeks again in the same way after that.

Ahnko Honu
03-13-2009, 07:30 PM
I'm not going to enter it, cuz it's not mine, but jus a thought......
(props to Khrome)
I present to you.....Leekspin (http://www.leekspin.com)

I'm addicted and driving everyone else in the house insane. I even found lyrics to sing along.
Lock me up and throw away da key!

Leekspin Lyrics

yaa tsi tsup ari dik ari dull an dik ari dill an dits tan dool
la dippyduppy dull la roop uttyroopy la goorigan gook aya gittygangool
arup cha cha adippydappydill la baritztandill lan den lan doe
a barik kata barip pari baribadeebadeebadee standen lan doe
ya baril las ten lan day a doe la babadeadevadevadevaduv ya vou
what is that little las day lan doe badakadagadaga doo doo day a doe

krabbers
04-01-2009, 05:29 AM
http://www.youtube.com/watch?v=XQ1diXaSkQQ

UKISOCIETY
04-01-2009, 05:30 AM
http://www.youtube.com/watch?v=XQ1diXaSkQQ

And a most deserving winner it was!


"MEEE MEEE MEEE MEE!!"

(I'm quoting the ringtone, not saying that the winner was me)

dominicfoundthemooon
04-01-2009, 05:47 AM
good job to the winner!!!!

Yopparai
04-01-2009, 06:32 AM
Congratulations! I kept meaning to do something for this one. *sigh*

Excellent reveal on the winner.

russ_buss
04-01-2009, 06:55 AM
congrats to the winner! it was a great idea for a contest. thanks for the opportunity krabbers!:)

krabbers
04-01-2009, 07:45 AM
shame more people didnt say "is it? am i?" as i had plans for that

lolz

maybe next time