Hallo zusammen aus Deutschland!

Paul1960

Member
Reaction score
46
Seit Oktober 2023 bin ich Mitglieder der UU-Familie. Also nicht wirklich neu, aber ich musste mich erst einmal orientieren, da mir das Medium Chatforen vollkommen neu ist.

Ich bin seit 2023 im Ruhestand und habe bis dahin noch nie daran gedacht, aktiv zu musizieren. Mit der Frage, wie ich denn jetzt meine neu gewonnene Freizeit gestalte, kam mir die Idee ein Musikinstrument spielen zu lernen und seit März 2024 bin ich Schüler der lokalen Musikschule. Und die Ukulele sollte es sein, weil ihr Klang die pure Lebensfreude vermittelt und sie durch ihre handliche Größe ein guter Begleiter ist.

Ich habe das große Glück gehabt, zu einem sehr moderaten Preis eine MBU in Tenorgröße von 2009 kaufen zu können. Kurze Zeit später kam eine Konzert-MBU von 2008 hinzu. Vor drei Wochen habe ich dann noch eine deutsche Tenorukulele von Anton Müller erworben. Ich mache langsam, aber stetig Fortschritte und über jeden kleinen Erfolg freue ich mich riesig. Ich bin gespannt, wohin mich diese Reise führen wird und wer mir auf dieser Reise begegnen wird.

Ich freue mich auf die vielen erfahrenen Gleichgesinnten dieser Plattform UU, den Austausch und die inspirierenden Anregungen...

Mahalo!

Willkommen Paul. Viel Spaß! Put English on your "things to learn" list. :D

Willkommen Paul!

Viel Glück beim Ukulele-Unterricht, aber zeigen Sie uns ein Bild Ihrer Ukulelen? MBU bedeutet mir nicht viel...

Grüße aus Belgien!

Welcome!!!

Since the exchange in the community takes place exclusively in English, I send you my “Hello from Germany” and the following threads for better understanding in English:

I have been a member of the UU family since October 2023. So not really new, but I had to get my bearings first, as the medium of chat forums is completely new to me.

I have been retired since 2023 and until then I had never thought about actively making music. When I asked myself how I would spend my new-found free time, I came up with the idea of learning to play a musical instrument and since March 2024 I have been a student at the local music school. And it had to be the ukulele because its sound conveys pure joy of life and its handy size makes it a good companion.

I was very lucky to be able to buy a tenor-sized MBU from 2009 for a very reasonable price. A short time later, I added a concert MBU from 2008. Three weeks ago, I also bought a German tenor ukulele from Anton Müller. I am making slow but steady progress and I am very happy about every little success. I am excited to see where this journey will take me and who I will meet on it.

I am looking forward to the many experienced like-minded people on this UU platform, the exchange and the inspiring suggestions...

Mahalo!

Willkommen Paul!

Viel Glück beim Ukulele-Unterricht, aber zeigen Sie uns ein Bild Ihrer Ukulelen? MBU bedeutet mir nicht viel...

Grüße aus Belgien!
As requested, I am sending you the photos of my Moore Bettah ukes and the Anton Müller Tenor Ukulele in the attachment:

Attachments

• IMG_6750.jpeg
    IMG_6750.jpeg
    268.1 KB · Views: 14
  • IMG_7515.jpeg
    IMG_7515.jpeg
    215.2 KB · Views: 14
  • IMG_7513.jpeg
    IMG_7513.jpeg
    222.8 KB · Views: 14
Welcome to the UU Forums, Paul. Your ukuleles are gorgeous. What lovely companions for your musical journey!

Viele Grüße aus dem Schwarzwald. Ihre Ukulelen sind sehr schön, davon können viele hier nur träumen. Viel Spaß beim lernen.
Vielen Dank für die freundliche Begrüßung und das nette Kompliment. Mit den beiden MBU‘s habe ich zugegebenermaßen riesengroßes Glück gehabt. Viele Grüße aus dem Ruhrgebiet. 😎🤙

Willkommen! It's great to have a German speaker here. I'm at the other end of the world, in NZ, but I speak some German. Do you know the podcast Der hüpfende Floh? It's one of my favourite uke podcasts. If you have recommendations for other German-language uke content (podcasts, Youtube, etc.) I'd be very happy to hear them! I'm a fan of Charlotte Pelgen too - seems you have a good uke scene over in Germany!

Since the exchange in the community takes place exclusively in English, I send you my “Hello from Germany” and the following threads for better understanding in English:

I have been a member of the UU family since October 2023. So not really new, but I had to get my bearings first, as the medium of chat forums is completely new to me.

I have been retired since 2023 and until then I had never thought about actively making music. When I asked myself how I would spend my new-found free time, I came up with the idea of learning to play a musical instrument and since March 2024 I have been a student at the local music school. And it had to be the ukulele because its sound conveys pure joy of life and its handy size makes it a good companion.

I was very lucky to be able to buy a tenor-sized MBU from 2009 for a very reasonable price. A short time later, I added a concert MBU from 2008. Three weeks ago, I also bought a German tenor ukulele from Anton Müller. I am making slow but steady progress and I am very happy about every little success. I am excited to see where this journey will take me and who I will meet on it.

I am looking forward to the many experienced like-minded people on this UU platform, the exchange and the inspiring suggestions...

Mahalo!
Welcome and thank you for the translation. I was just about to put your original message into google translate:)

Willkommen! It's great to have a German speaker here. I'm at the other end of the world, in NZ, but I speak some German. Do you know the podcast Der hüpfende Floh? It's one of my favourite uke podcasts. If you have recommendations for other German-language uke content (podcasts, Youtube, etc.) I'd be very happy to hear them! I'm a fan of Charlotte Pelgen too - seems you have a good uke scene over in Germany!
Hello, thank you very much for your welcome. I‘m really new in the ukulele scene and that‘s why I don‘t know any podcasts and especially not „Der hüpfende Floh“ and Charlotte Pelgen. So, thank you very much for your recommendation for german podcasts. 😉 I‘ve listened to them and I must say that they are really interesting and Charlotte Pelgen sounds amazing. If I‘ll get any informations about other german podcasts I will let you know, ok? My experience agrees with your note that we have in Germany a very well uke scene. That makes it easy for me to get any informations I need all around the ukulele. And what I realized is that UU is a perfect comunication plattform for all ukulele enthusiasts all around the world. That‘s really exiting for me and I hope it will go on this way. Let‘s stay in contact. Mahalo and aloha. 😎🤙

Top Bottom